You are not connected. Please login or register

Choroby Psychiczne

Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1Choroby Psychiczne Empty Choroby Psychiczne Sro Sie 21 2013, 17:16

MrHorrific

MrHorrific
Administrator główny

Choroby Psychiczne

Wstęp:
W świecie Horrific, choroby psychiczne (inaczej zwane zaburzeniami psychicznymi) są powszechnym zjawiskiem, przez co medycyna zaliczyła je do chorób cywilizacyjnych. Ogólna teza przyjmuje, iż utrudniają one prawidłowe funkcjonowanie chorego wśród zdrowego społeczeństwa. Jedną z metod profilaktyki jest odizolowanie takiej osoby i umieszczenie jej w specjalistycznym szpitalu psychiatrycznym. Personel takich zakładów zajmuje się badaniem i leczeniem chorych wymagających stałej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej.
Pacjent "Domu Przerażacza" z pewnością nie może liczyć na taki komfort. Pozostawiony sam sobie, poddawany okrutnym eksperymentom, wszystko to sprawia, iż choroba psychiczna rozwija się, ewoluuje w umyśle takiego nieszczęśnika, oferując możliwość uzyskania niezwykłych zdolności, które są nieosiągalne przez zwykłych, zdrowych ludzi.

Gracz ma prawo wyboru dostępnej choroby psychicznej. Do jednej postaci  może przypisać dokładnie jedną przypadłość. Możliwość zmiany staje się niemożliwa od momentu zaakceptowania Karty Pacjenta przez moderację lub administrację.

Dostępne choroby psychiczne:

  • Mania - charakteryzuje się wystąpieniem stanów nadpobudliwości u człowieka. W ten czas chory może być gniewny, skłonny do wybuchów agresji a nawet wściekłości. Dodatkowo u większości pacjentów dochodzi do tzw. "Gonitwy myśli", podczas której wypowiedzi chorego stanowią ciąg powiązanych ze sobą tematów, które związane są ze sobą podobieństwem treści, dźwięków czy gry słów. Chociaż wypowiedzi chorego wydają się być pozbawione sensu, są ze sobą w pewien sposób powiązane. Oto przykład:
    Czas już iść do domu. Widziałem w mieście sportowy domu samochód. Samochody zatruwają środowisko.

  • Schizofrenia - choroba, która powoduje głębokie zakłócenia myślenia, postrzegania rzeczywistości, oraz uczuć. Zaburzenie objawiać się może na różne sposoby, np. Jako nielogiczne myślenie (poprzez silną wiarę w mylne przekonanie), lub błędne postrzeganie (poprzez słyszenie głosów, lub widzenie rzeczy, które w rzeczywistości nie istnieją). Osoby chore na schizofrenie są nieobliczalne a niekiedy słowa jakie wypowiadają są irracjonalne, lub chaotyczne.


Charakter choroby:
Zanim przedstawić będzie można charakter choroby, warto podkreślić czym tak naprawdę jest sam charakter, pod względem gier fabularnych.

Charakter (gry fabularne) – współczynnik określający moralność i etykę postaci, bohaterów niezależnych, potworów czy nawet całych społeczeństw w niektórych grach fabularnych.

Wikipedia, wolna encyklopedia

W świecie horrific, charakter zaburzeń oznacza współczynnik, który jest zmienny  w zależności od poczynań postaci użytkowników. Dodatkowo nie jest on z góry do niej przypisany. Każda choroba jest rozwijania w różnych kierunkach etycznych, nie uwzględniając moralnych. Jaka jest w takim razie różnica między etyką a moralnością?

Zasady moralne przyjmują najczęściej formę zdań rozkazujących lub zakazujących, rzadziej oznajmujących. Przykładem zasady moralnej jest np. zakaz "nie zabijaj". Naruszenie tych zasad powoduje zwykle wewnętrzny konflikt psychiczny, zwany poczuciem winy.


Zasady etyczne w odróżnieniu od moralnych są ogólnymi, filozoficznymi twierdzeniami, wynikającymi z danego światopoglądu – przyjętego systemu pojęciowego (w niektórych wypadkach również religijnego). Na ich bazie można tworzyć konkretne nakazy i zakazy moralne. Często zdarza się tak, że różne zasady etyczne prowadzą do tych samych zasad moralnych.

Wikipedia, wolna encyklopedia

Na forum dostępne są trzy etyczne drogi rozwoju, które zostaną dokładnie opisane poniżej.


  • Droga Kontroli (lub po prostu Kontrola) – pacjent może postrzegać swoją chorobę jako dar lub przekleństwo, jednak o wiele ważniejsze jest dla niego opanowanie jej zaburzeń, lub objawów. Kluczem postępowania staje się dla niego opanowanie.
    Postać zmierzająca ku drodze do kontroli postępuje zgodnie z wyznaczonymi zasadami – i to jest dla niej kwestia pierwszorzędna. Taka osoba mówi prawdę,  dotrzymuje danego słowa oraz szanuje władzę, której jest zresztą lojalna. Staje przeciwko osobom, które nie uznają obowiązków. Czasem robi to w sposób ortodoksyjny, przez co nie posiada umiejętności dostosowanie się do pewnych sytuacji (jest mało elastyczna), np. będzie do samego końca wykonywać rozkazy władzy.
    Osoby oddane drodze kontroli twierdzą, że tylko one pozwalają stworzyć porządek, czyli sytuację w której inny polegają na sobie nawzajem i podejmują słuszne (według nich) decyzje, mając pełną świadomość, że wszyscy będą się do nich stosować.
    Charakterystyczne cechy: perfekcjonista, konformista, sprawiedliwy, cnotliwy, szczery, lojalny, niezawodny.
    Uwaga! Droga kontroli nie oznacza przymusu poświęcenia się, aby pomagać innym (typowy „dobry” moralnie charakter), ale taka postać będzie starał się zachować sprawiedliwie.
    Kontrola jest odpowiednikiem Praworządności, występującej w grach fabularnych Dungeons & Dragons.



  • Droga Wolności (lub po prostu Wolność, Swoboda) – pacjent podobnie jak w przypadku drogi kontroli, może postrzegać swoją chorobę jako dar lub przekleństwo, jednak stara się wyzwolić ją w sposób niekontrolowany. Kluczem postępowania jest więc zachowanie naturalności działania.
    Pacjenci wyznający drogę wolności pozostają w zgodzie z własnym sumieniem, przez co nienawidzą, gdy ktoś nimi dyryguje. Bardziej cenią sobie idee, niż zakorzenione tradycje lub zasady. Dotrzymują słowa, jednak tylko wtedy, kiedy czują, że według nich będzie to słuszne. Tacy pacjenci cenią przede wszystkim swobodę w działaniu, przez co dobrze dostosowują się do sytuacji (są elastyczni). Ich postępowania może przejawiać lekkomyślność, niechęć do prawomocnej władzy, arbitralność (czyli narzucanie komuś własnego zdania w sposób nieprzyjmujący sprzeciwu) oraz przypadkowość i nieodpowiedzialność.
    Osoby będące na drodze wolności utrzymują, iż prawa jednostki są najważniejsze, dzięki czemu można w pełni wykorzystać jej potencjał oraz patrzeć na świat nie oczami autorytetów, ale własnymi, wyrabiając sobie własną opinię o nim.
    Charakterystyczne cechy: nonkonformista, stronniczy, chutliwy, nieszczery, nielojalny, spontaniczny.
    Uwaga! Droga wolności nie oznacza osiąganie czegoś kosztem innych (typowy „zły” moralnie charakter), ale postać taka dla osobistej wolności będzie w stanie wiele poświęcić.
    Wolność jest odpowiednikiem Chaosu, występującego w grach fabularnych Dungeons & Dragons.



  • Droga Równowagi (lub po prostu Równowaga, Balans) – pacjent nie przejawia żadnej ze stron, daru czy przekleństwa odnośnie swojej choroby (jeśli o takowej zdaje sobie sprawę). Godzi się z tym losem i jakoś specjalnie nie przejmuje się. Kluczem postępowanie w tym przypadku jest bezstronność.
    Osoby zmierzające ku balansowi nie utożsamiają się z Kontrolą czy Wolnością. Niektórzy z nich uznają, iż są ponad te wartości i jest to idea nadrzędna, gdyż pozostałe koncepcje są ekstremalne i posiadają zbyt wiele wad. Inny zachowują się tak dla własnej wygody czy z obojętności. Czasem tacy pacjenci opowiedzą się po którejś ze stron, jednak  po to, aby później przejść na tą drugą – wszystko w celu wyrównania sił.
    Pacjenci należący do tej grupy, nie czują potrzeby buntu, jak i są daleko będący od ścisłego podporządkowania się wszystkim panującym prawom.
    Charakterystyczne cechy: rozważny, sceptyczny, bezstronny, oportunistyczny
    Równowaga jest odpowiednikiem Neutralności, występującej w grach fabularnych Dungeons & Dragons.

https://horrific.forumpolish.com

Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach